2013-01-06

Premiär på Kusten

Idag var det äntligen premiärdags för mig på kusten. Härligt! Väderleksrapporten visade på en måttlig vind från nord till nordväst, vilket är långt ifrån favoriten. Lufttemperaturen skulle vara runt 5 grader. Efter mycket funderingar så blev det en av favoritplatserna på sydkusten som blev destinationen.

Dagen bjöd väl inte på några jätte sensationer, man jag lyckades lura upp två stycken småblänkare runt kilot som fick gå tillbaka. Utöver det så tappade jag en fisk och bommade ett klockrent hugg på lång lina. Alla fiskarna tog på en rosa lite märla. Intressant är att vattentempen låg på 4,5 grader, vilket bådar gott för vidare januarifiske. Utöver fisken som jag var i kontakt med så såg jag ytterligare 3 fiskar som var uppe och visade sig. Skickar med några bilder från dagen fiske!




6 kommentarer:

  1. Snygga foton Daniel, det i mitten är riktigt bra!
    Gött att säsongen är igång nu vaaaa?

    //Andreas

    SvaraRadera
  2. Tack Andreas. Ja, det det är riktigt skönt att vara igång. Var en fantastisk skön dag idag. Rena rama mars/april vädret:-)

    SvaraRadera
  3. Hej
    Ska bli kul att titta till denna blogg framöver. Trots att jag är gotlänning i grunden har jag aldrig fått till öringsfisket. Har nyligen börjat jobba lite på det vid mina besök på ön men har en hel del att lära.
    Grattis till en snygg blogg.
    Skitfiske!
    Jakob Fagerlund / / Sf lures

    SvaraRadera
  4. Tackar Jacob!

    Gottland ska ju var riktigt bra för öringen, om än inte lika tätt med dom som här i Skåne. Lycka till med jakten!!

    // Daniel

    SvaraRadera
  5. Halloj Daniel!
    Jag vill gärna hänga med ut, ring mig!
    En annan fråga: vet du om man kan hyra flygfiskeutrustning?
    Det ska vara en överraskning till en svensexa, en kille som är flugfiskare, men som inget ska ana...
    Take care!
    David

    SvaraRadera
  6. Hej David!

    Skicka ett mail till mig på danielolsson1@gmail.com så kanske jag kan hjälpa dig.

    // D

    SvaraRadera